پرینتر, راهنمای انتخاب پرینتر خانگی

راهنمای انتخاب پرینتر خانگی

راهنمای انتخاب پرینتر خانگی

اگر قصد خرید یک پرینتر مناسب برای منزل خود را دارید و نمی دانید بهترین پرینتر خانگی موجود در بازار کدام است و یا اصلاً کدام چاپگر برای خانه ی شما مناسب می باشد . توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید .

هر کاربر با توجه به نیازهای خود به پرینتری متفوت احتیاج خواهد داشت. وقتی سخن از یک دستگاه پرینتر خانگی به میان می آید، مهمترین فاکتور مورد نظر کاهش هزینه ها و رفع هرچه بیشتر نیازها است.

تعیین معیار های مناسب برای انتخاب یک چاپگر

پیش از آنکه تصمصم بگیرید ، چه پرینتری برای خانه شما مناسب است ، باید بدانید که دقیقاً به چیزی نیاز دارید و چه چیزهایی برای شما چندان واجب نیستند .

آیا به چاپ رنگی احتیاج دارید ؟

اولین پرسشی که باید به آن پاسخ دهید ، آن است که، “آیا به چاپ رنگی احتیاج دارید ؟ ” پاسخ دادن ، به این پرسش ، گزینه های احتمالی موجود را تا حد زیادی کم می کند .

در خانه ی خود تا چه اندازه پرینت خواهید گرفت ؟

پرسش بعدی آن است که ، به طور متوسط در هر هفته چند برگ پرینت می گیرید و تا چه اندازه از چاپگر استفاده می کنید . پاسخ دادن به این سوال نیز می تواند تا حد بسیاری شما را در راه خرید یک پرینتر خانگی به سمت هدفی مشخص سوق دهد .

برای چه مقاصدی از پرینترتان استفاده خواهید کرد؟

ممکن است هدف شما از چاپ در خانه خود ، ثبت برخی یادگاری ها ، یا انجام کارها در مواقع خیلی ضروری باشد . این در حالی است که ممکن است فردی دیگر ، در خانه ی خود ، یک آتلیه ی کوچک داشته باشد ، که از دوستان و آشنایان عکس انداخته و می خواهد خود، این عکس ها را در خانه پرینت بگیرد .

پرینتر های لیزری سنگین تر

به ندرت پیش می آید شخصی به تعداد بالایی پرینت در خانه خود احتیاج دارد ، از این رو ، پرینترهای سنگین ، گزینه ی خوبی برای مصارف خانگی نیستند . با این وجود ممکن است، اشخاصی وجود داشته باشند، که در خانه ی خود، یک کسب و کار کوچک راه انداخته باشند . در این صورت و نیاز به انجام تعدا زیادی چاپ ، این گزینه ، نیز می تواند بررسی شود .

لازم به ذکر است ، این پرینتر ها قیمت بالایی داشته و فقط در صورتی باید، به خرید یکی از آن ها فکر کنید ، به معنای واقعی تعداد زیادی پرینت در منزل خود می گیرید . البته پرینتر های استوک با قیمت مناسب در بازار وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود.

پرینترهای چند کاره

اگر از آن دسته اشخاص هستید که در خانه ی خود ، گاهاً احتیاج به چاپ متون ، یا کپی گرفتن در تعداد کم دارید . این دسته از محصولات ، یعنی دستگاه های چندکاره لیزری می تواند برای شما مناسب باشد . خرید این دستگاه ها برای اشخاصی که چند بچه محصل در خانه دارند، مفید واقع خواهد شد .

این پرینترها ، از آن جهت که می توان از آن ها برای اسکن کردن ، کپی گرفتن و چاپ استفاده کرد و چند نیاز را با هم بر طرف می کنند . گزینه ی خوبی برا استفاده در خانه خواهند بود .

پرینتر HP 28W  و HP 28A برای این منظور مناسب است.

پرینتر چاپ عکس خانگی

پرینتر چاپ عکس خانگی برای آن دسته از اشخاص که قصد دارند ، به صورت حرفه ای، در خانه ی خود، عکس چاپ کنند مناسب است . در غیر این صورت و شرایطی که نیازی به چاپ عکس وجود نداشته باشد و هدف تنها چاپ تصاویر رنگی مانند چارت ها باشد ، می توان از یک پرینتر جوهر افشان معمولی در خانه استفاده کرد .

از ویژگی های مورد بحث در هنگام خرید، یک پرینتر چاپ عکس می توان در مورد سایز کوچک و مناسب برای مصارف خانگی ، دقت چاپ، ظرفیت کارتریج ها ، وجود یا عدم وجود اسکنر، قیمت دستگاه و مواد مصرفی باشد .

هزینه های نگهداری پرینتر خانگی

همانطور که می دانید، پرینترها، از وسیله ای به نام کارتریج ، جهت، چاپ بر روی کاغذ استفاده می کنند . چنانچه جوهر کارتریج های جوهر افشان، به اتمام برسد، باید کارتریج نو برای پرینتر خود تهیه کنید . این در حالی است که، کارتریج لیزری امکان شارژ مجدد را دارد.

از آنجا که هزینه ی اصلی در استفاده از پرینتر به میزان نیاز به تعویض و یا شارژ کارتریج باز می گردد، هنگام انتخاب بهترین پرینتر خانگی برای خانه ی خود ، باید به این گزینه توجه کنید.

نتیجه گیری نهایی

چنانچه ، قصد خرید پرینتری را برای خانه ی خود دارید، بهتر است ابتدا تمامی موارد ذکر شده را سبک سنگین کرده .  و نیاز های خود را بسنجید .

چنانچه قصد چاپ رنگی دارید ، بهتر است یک پرینتر جوهر افشان را برای خانه خود انتخاب کنید و اگر عکس هم چاپ می کنید اینر چاپگر باید یک پرینتر چاپ عکس خانگی باشد . این در حالی است که اگر فقط چاپ سیاه و سفید لازم دارید، باید یک پرینتر لیزری تک رنگ سبک یا متوسط تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *